Välkommen till Cocktailpartyt

15 februari 2013

Cinema Advertising

Bioreklam är inte som annan reklam, det är i alla fall vad de ifrån Capa försökte förklara för oss idag. Jag har nyligen börjat min praktik och befinner mig i skrivande stund på Schjærven och får därför vara med när leverantörer kommer och skall presentera sig själva och vad som är nytt.


En sak är i alla fall sant, man kan göra mycket rolig reklam med bio som utgångspunkt. Här är ett urval av de filmer som visades på presentationen. Jag gillade 007-reklamen speciellt.

Ett exempel på en otroligt obehaglig bioreklam som får publiken att falla i tystnad.

Den här ifrån Carlsberg är ju såklart väldigt rolig, men den största effekten hade den på youtube, med över 12 miljoner visningar.

Alla har vi väll varit med om en pinsam tävling på bio där en i publiken ropas upp av någon för att så måste gå upp till alla och ta emot ett halvbra pris. Det här är inte en sådan tävling.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen