Välkommen till Cocktailpartyt

03 januari 2013

,

2012

2012 var ett bra år, jorden gick inte under. Positivt. Nu när 2012 är förbi har jag bara ett halvår kvar i skolan, en väldigt "bitter-söt" känsla. Man har under året märkt på min blogg att mina studier börjar komma mot sitt slut, då jag inte haft samma ork och inspiration att blogga. Här kommer i vilket fall som helst en uppsummering på året som gått.

Januari: Den här månaden var jag besatt av fåglar. Jag började göra en tecknad serie om fåglar (som jag helt har glömt av att jag gjort) och jag tecknade och målade fåglar med vattenfärg, som på bilden ovan.


Februari: I februari spekulerade jag om varför Snövit blivit så vansinnigt populär igen och besökte prisutdelningen för reklamfilm Gullfisken. Jag gjorde collage inspirerat av Alice i Underlandet och gjorde fjädersmycken. Den här månaden så gjorde jag också ett inlägg om insynsskydd (utan utsynsskydd) med spets, ett av årets mest besökta inlägg.

Mars: En kortfilm som jag hade varit med och tävlat med ett manus till blev färdigproducerad och vann en Amandus. Jag provade att matcha teckningar med bakgrunder men blev inte helt klok på det. Vi släppte briefen till Gullkalven (som jag var ledare för under 2012) och jag funderade på kvinnors status i samhället under den internationella kvinnodagen.

April: I april var det dags för att ge ut det årliga magazinet Anno. Jag skrev om principer inom marknadsföring och gjorde min första stop-motion kortfilm. Jag försökte mig också på att göra ett eget skrivbordsunderlägg med kalender till datorn.

Maj: Jag blir förälskad i användning av gif-bilder med finurliga texter, jag har examen och fortsätter att utveckla mina kunskaper i Adobe-programmet Illustrator.

Juni:  Magazinet Anno kommer ut och vi ordnar fest på Alfreds Hage på Aker Brygge. Jag noterar att jag har 135 följare på Pinterest (som har växt sig till 318 sedan dess) och jag blir besatt av Harvards baseball-teams bussdans till "Call me Maybe".

Juli: Jag är på besök hemma i Sverige under sommarlovet och hälsar på mormor på Torpa kolonistuga. Jag börjar att upptäcka scrapping och tipsar om sommarsnygga naglar.

Augusti: Skolan börjar igen och jag är Fadderchef. Skolan öppnar en glassbuffé som jag blev hemskt förtjust i och jag reser till Trondheim för första gången efter vi varit på ett säterbröllop i Trøndelag.

September: Jag fyller år och det gör sambon också. Jag hälsar på pappa i Sverige på hans födelsedag och skriver bok under hela månaden på övervåningen i huset.

Oktober: Jag börjar på den grafiska profilen till min mammas nya blogg The Creative Life. Jag målar ett självporträtt från en midsommarbild som togs tidigare på året och använder den som min nya mittbild längst ner på bloggen.

November: Jag fortsätter att pinna och tipsa om mina nya boards, men först och främst så handlade den här månaden om min fantastiska vinresa till Bordeaux som jag tog med klassen på Westerdals. Jag åt ostron, provade vin och fotade skyltar i Saint-Emillion.

December: Här hade jag ingen som helst tid att blogga och jag hoppas inte att någon av er läsare håller det emot mig. Nu är jag i alla fall tillbaka och jag ser fram emot att skriva om och dela kreativitet genom hela 2013.

GOD FORTSÄTTNING!

1 kommentar:

  1. Självklart kan man inte hålla det emot dig men det hindrar inte att jag ser fram mot dina inlägg när tiden kommer tillbaka ;)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen