Välkommen till Cocktailpartyt

01 april 2013

, ,

Diamond Hot Air Balloon for April

Jag har gjort en illustration för april månad som är till för att användas som ett bakgrundsbild på datorn (desktop wallpaper). Inspirationen har jag fått ifrån andra bloggare som har börjat göra kalenderbakgrunder till sina läsare, en för varje månad. Förhoppningsvis så klarar jag av att dedicera mig till det här och göra bakgrunder för fler månader.

Jag har byggt allting själv i Adobe Illustrator, allt ifrån varmluftsballongerna och diamanten, till spegeln.    Det tog ganska lång tid och plötsligt så kom jag till ett stadium där jag inte visste om jag tyckte det blev bäst i starka färger eller pasteller, så jag gjorde både och. Det skiljer lite mer än bara färgerna på bilderna, små detaljer jag var tvungen att ändra så att det skulle passa så bra som möjligt. 

För att använda en bild som bakgrund så högerklickar på på bilden och öppnar bilden i ny flik. När du har bilden i den nya fliken högerklickar du på den igen och väljer "använd som skrivbordsbild".

Hoppas du gillar bakgrunderna, Hälsningar Bianca!

1 kommentar:

Leta i den här bloggen