Välkommen till Cocktailpartyt

22 april 2012

, ,

PicMonkey

Jag har varit väldigt förtjust i en fotoredigeringssida som heter picnik och till min förfäran så är hemsidan stängd nu när google har köpt upp dem.
Jag har till och med en egen tag här på bloggen för picnik där jag visar hur du snabbt kan få till olika effekter utan att sätta din fot i  photoshop.

MEN, nu ser det ut som att jag inte behöver bekymra mig mer, för i samband med stängningen av picnik så har en ny sida öppnat, nämligen PICMONKEY. Jag har gått igenom sidan och det verkar vara samma människor som utvecklat picnik som utvecklat den här och jag måste faktiskt säga att picmonkey ser ännu bättre ut!

Än så länge är allt gratis men jag antar att det blir som picnik var snart, att vissa funktioner kostar pengar (vilket inte är så konstigt på en reklamfri sida). Jag kommer i alla fall köpa ett abonnemang om det inte är för dyrt, för som bloggare sparar man så otroligt mycket tid med enkla redigeringsprogram!

1 kommentar:

  1. Blev också ledsen när jag förstod att picnik skulle stänga, så picmonkey var väldigt bra tips! :D

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen