Välkommen till Cocktailpartyt

10 mars 2012

, , ,

Pattern

Det är kul att teckna, men det är också väldigt avslappnande, du kan inte riktigt skynda dig (för då blir det bara en snabb skiss). Jag tycker det är viktigt att man inte bara håller på med saker som man är superduktig på utan det räcker att man tycker att det är kul. På många sätt är det vad hela min blogg står för, jag försöker alltid att utvidga min värld med nya sätt att vara kreativ på.
Jag har börjat på en teckning, inspirerad av det etniskt indiska med det svarta hårsvallet och pannsmycket. Jag hade tänkte måla klart håret idag i alla fall.
Sen vet jag inte helt hur jag skall gå vidare med den, men jag har en idé om att måla ett mönster i starka färger över allt det vita.
Just nu så sitter jag och letar mönster som jag matchar mot min teckning för att se vad som passar. Tar gärna emot tips på vad som kan vara i bakgrunden!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen