Välkommen till Cocktailpartyt

03 november 2011

,

Facebook vs Google+


När man ser på Google+ och Facebook så ser det ut som Google har en chans att (över en längre tid) komma ikapp Facebook. Men statistik går att manipulera och alla Google+'s användare är nog inte aktiva på samma sätt som på Facebook.
Jag går in på Facebook flera gånger om dagen, jag kollar min mail varje dag, men jag har inte sett på google+ sen jag registrerade mig.

Å andra sidan börjar folk att bli jävligt trötta på hur Facebook beter sig mot sina användare och deras privatliv. Det rapporteras ständigt om hur Facebook bryter förtroendet till användarna, så varför slutar vi inte bara att använda Face?
Jag slutar inte för att det har blivit för stort, alla inbjudningar till fester, julbord och händelser är där. Du kan hålla koll på folks födelsedagar och min klass har en sida där massa information läggs upp.

Så vad tror du? Kommer Google+ gå förbi Facebook, kommer Facebook regera för evigt eller kommer sociala sidor istället minska i popularitet?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen